FANDOM

Craig Tucker – jeden z uczniów czwartej klasy Szkoły Podstawowej w South Parku, przywódca tzw. gangu Craiga. Znany przede wszystkim z niebieskiej czapki typu chullo z żółtym pomponem oraz tendencji do pokazywania innym środkowego palca, z reguły bez żadnego konkretnego powodu.

Osobowość Edytuj

Craig zdaje się być jednym z najbardziej cynicznych, stoickich i śmiertelnie poważnych dzieci ze swojej klasy i mroczniejszy od nich charakter, co można wnioskować po głębszym od pozostałych głosie. Przedstawiany jest jako monotonny pragmatyk ze skłonnością do ironizowania.

W odcinku Tweek kontra Craig Cartman opisuje go jako „największego rozrabiakę” w swojej klasie. Craig ma tendencję do pokazywania ludziom środkowego palca – czasem jako wyrazu irytacji, złości albo pogardy wobec nich, czasem zupełnie odruchowo. Zachowania tego nauczył się od swojej rodziny, której członkowie również pokazują sobie środkowe palce. W późniejszych odcinkach tendencja ta była pokazywana znacznie mniej, a po raz ostatni Craig pokazał środkowy palec w odcinku Cielęca zabawa, kiedy z kamienną twarzą pokazywał go do kamery ludziom oglądającym w telewizji reportaż z South Parku.

Ze względu na swoje zachowanie, często wysyłany jest do gabinetu pana Mackey’ego – kiedy postaci odwiedzają gabinet psychologa, w poczekalni przed wejściem do niego bardzo często siedzi Craig. W odcinku Lasy deszczowe są wujowe Craig kilkakrotnie pokazuje panu Mackey’emu środkowy palec, zaprzeczając, że to zrobił, wobec czego zostaje przez niego wyproszony z gabinetu, żeby poczekał przed nim, aż się uspokoi. We wcześniejszych odcinkach Craig z reguły zachowywał kamienną twarz, nawet pokazując ludziom środkowy palec. Jeżeli jego twarz coś wyraża, z reguły marszczy brwi, chociaż niewykluczone, że w ostatnich odcinkach złagodniał, ponieważ częściej się w nich uśmiecha.

Chociaż dzieci z South Parku są przesadnie skłonne do przemocy, sugeruje się, że Craig jest najbardziej brutalnym z nich – bądź drugim, po Cartmanie – ze względu na to, że jest prowodyrem wszystkich przypadków znęcania się nad uczniami w szkole. Ma również skłonność do agresji, cieszy go dręczenie innych dzieci, co z reguły jest powodem, dla którego się uśmiecha.

Przedstawiany jest jako najbardziej utalentowany wojownik w klasie, który pobił m.in. Marka Cotswolda, Kyle’a, kiedy ten nie chciał poddać się modzie na metroseksualizm, czy kilkoro rudzielców po przemowie Cartmana. W odcinku Tweek kontra Craig nie ma jednak bladego pojęcia o tym, jak się walczy, wobec czego bierze lekcje sumo. W Bombowej zabawie z bronią nosi katanę, podobnie jak w odcinku Cycki Bebe niszczą społeczeństwo, w którym udaje mu się znokautować Tokena i Buttersa, zanim zostaje powalony przez Stana.

W późniejszym czasie jego negatywne cechy zostały stonowane, a bardziej wyeksponowane zostały jego stoicyzm i bierność wobec wszystkiego, co ma miejsce wokół niego, co może sugerować, że zaczął dojrzewać wcześniej niż inne dzieci. Jeden z pierwszych przykładów jego bierności na miejsce w odcinku Rozpalona katolicka miłość, w którym pyta kolegów zgromadzonych w toalecie na co czekają, a kiedy dowiaduje się, że czekają na Cartmana, który ma srać ustami, ten rzuca tylko „Aaaa...” i odchodzi niezainteresowany. W odcinkach z serii Pandemia bezustannie rzuca znudzone komentarze na temat Stana, Kyle’a, Cartmana i Kenny’ego oraz ich tendencji do pakowania się w kłopoty i opuszcza ich, kiedy ci chcą wejść głębiej do inkaskiej świątyni. Pod koniec odcinka niechcący wchodzi jednak na platformę i powstrzymuje „pirata morskiego”, po prostu wzdycha i akceptuje swój los. Podczas tych wydarzeń ani razu nie wyraził zdziwienia czy zszokowania – nawet kiedy staje na platformie i zaczyna strzelać laserami z oczu, komentuje to beznamiętnym głosem, mówiąc: „O rany, z oczu lecą mi iskry”.

Posiada zdolności przywódcze, jest liderem grupy rywalizującej ze Stanem, Kyle’em, Cartmanem i Kennym, która po raz pierwszy pojawia się w Tweek kontra Craig, główni bohaterowie po raz pierwszy wspominają o niej w Jak żreć dupą, a za rywali uznają w odcinku South Park jest gejowski! Do grupy tej należą Craig, Clyde i Token, czasami również Tweek, Jimmy Valmer albo Jason, zaś przywódcami zdają się być Craig i Clyde, aczkolwiek biorąc pod uwagę temperament Craiga, można domniemywać, że to on jest głównym przywódcą.

Mimo zwyczajowego braku zainteresowania czymkolwiek, Craig konkuruje z Cartmanem i resztą chłopaków znacznie częściej niż pozostali członkowie jego grupy. W Walce o widza prowadzi szkolny program Szerokokątne zbliżenia zwierząt, rywalizujący z serwisem informacyjnym Superwiadomości prowadzonym przez chłopców, aczkolwiek ostatecznie przegrywa z nimi, po tym, jak przebrandowują się na Seksowne ważne wiadomości. W odcinku Uwolnić Willyzyksa jest jednak jedną z osób chcącą pomóc chłopcom wysłać orkę z powrotem do jej „domu” na Księżycu. Tym niemniej sam rzadko przebywa z chłopakami, o ile nie towarzyszą mu inni członkowie jego gangu. W odcinkach Pandemia rodzice Stana i Kyle’a zabraniają im zadawać się z Craigiem, ponieważ grupka zaginęła niedługo po tym, jak do niej dołączył, a dodatkowo postrzegają go jako rozrabiakę.

Związki Edytuj

Mimo swojego charakteru, lubi większość dzieci ze swojej klasy – za wyjątkiem Cartmana, którego nienawidzi – aczkolwiek czasem potrafi być wredni i uszczypliwy nawet dla swoich przyjaciół. Jego najlepszym przyjacielem jest Clyde Donovan. Nigdy nie obchodzi go opinia innych, chyba, że chodzi o jego ukochaną świnkę morską. Chociaż rodzice bardzo mocno go kochają, zdaje się, że Craig niespecjalnie odwzajemnia to uczucie – w Ja z przyszłości Cartman mówi, że pomógł mu zemścić się na jego rodzicach, zaś w kilku innych Craig powtarza, że nie dba o to, czy ktoś obraża jego matkę.

W odcinku Tweek kontra Craig został wmanewrowany w walkę z Tweekiem, co skończyło się hospitalizacją obu chłopców, ostatecznie jednak zbliżyło ich do siebie i od tamtego czasu Tweek widywany był jako jeden z członków paczki Craiga. W Tweek i Craig Azjatki zaczynają rysować yaoi przedstawiające Craiga i Tweeka jako parę, przez co całe miasteczko zaczyna uważać ich za gejów. Chłopcy udają, że są gejami, a następnie zrywają ze sobą, mając nadzieję, że ludzie przestaną traktować ich jako parę. Ich zerwanie pogrąża jednak całe South Park w marazmie, a mieszkańcy tracą chęć do życia. Chcąc ratować sytuację i podnieść miasto na duchu, Craig ostatecznie zgadza się wrócić do Tweeka i chodzić z nim. W ostatnim odcinku serii dziewiętnastej, Dyrektor PC: Ostateczna sprawiedliwość, Craig dalej chodzi za rękę z Tweekiem. Według oficjalnej witryny South Parka, oboje stali się homoseksualistami i chodzą ze sobą. W odcinku czwartym sezonu dwudziestego Butters mówi "[...]I don't think you are safe either Tweek and Craig. Only because you are gay dosn't mean looked down upon from being boys."

South Park: Kijek Prawdy Edytuj

W grze South Park: Kijek Prawdy pojawia się jako postać drugoplanowa, a następnie antagonista. Pierwotnie gra jako członek królestwa Kupa Keep, ale otrzymuje szlaban i musi zostać w szkole po lekcjach, ale uwalnia go Nowy, żeby pomógł odzyskać Kijek Prawdy. Wraz z innymi mieszkańcami Kupa Keep infiltruje gospodę Pod Rechoczącym Osłem, pomagając Nowemu uwięzionemu w piwnicy. Przez krótki czas jest kwatermistrzem KKK, którą to funkcję powierzył mu Cartman, ponieważ brzmi jak Clyde. W późniejszym czasie zdradza Kupa Keep i przyłącza się do Clyde’a, twierdząc, że Cartman stracił autorytet. Zostaje zastępcą Clyde’a, a podczas szturmu na jego fortecę walczy z Nowym wzywając na pomoc nazistowskie krowy-zombie.

Ciekawostki Edytuj

  • W odcinku Walka o widza nakazuje wykastrować Craiga po tym, jak jego program stracił oglądalność, nie wiadomo jednak, czy naprawdę do tego doszło, a motyw ten nie był więcej w serialu poruszany.
  • Craig jest fanem programu Red Racer, będącego prawdopodobnie parodią serialu anime Speed Racer.
  • Jest również fanem Władcy pierścieni, co wychodzi na jaw w odcinku Powrót Drużyny Pierścienia do dwóch wież, w którym odgrywa rolę Boromira. Ze względu na Cartmana, wraz z przedszkolakiem Filmore’em odgrywającym Gimlego, przechodzi jednak do fanów Harry’ego Pottera.
  • Żółty pompon na czapce Craiga jest taki sam jak na czapce Cartmana.
  • Waży 20,4 kilograma.

Przypisy Edytuj

  1. Według ilości świeczek na torcie w odcinku Pandemia 2: Nieoczekiwany zwrot akcji.
  2. Profil Craiga na oficjalnej stronie serialu

Więcej z Fandomu

Losowa wiki