FANDOM

South Park – fikcyjne miasteczko w stanie Kolorado, w którym przeważnie rozgrywa się akcja serialu Miasteczko South Park.

Położenie Edytuj

W Kolorado w rzeczywistości istnieje kotlina South Park, ale nie miasteczko o takiej nazwie. Położenie miasteczka w serialu nigdy nie zostało dokładnie określone, tym niemniej wiadomo, że znajduje się ono w hrabstwie Park. Niewykluczone, że leży w pobliżu stolicy stanu Kolorado, Denver. W odcinku Walka o widza wspomina się, że miasteczko sąsiaduje z Middle Park. W Czasogracji okazuje się, że South Park leży w pobliżu drogi 285 – prawdziwej drogi położonej w pobliżu Denver, przebiegającej przez kotlinę South Park. Wśród innych położonych niedaleko miast wymienia się Aspen, Boulder, Conifer, Eagle, Fairplay, Greeley i Bailey.

Charakterystyka Edytuj

South Park mapa

Mapa miasteczka z odcinka Siwy świt

South Park jest niewielkim stereotypowym amerykańskim górskim miasteczkiem, którego populacja – wedle odcinka Krucjata Szefa – wynosi 4,388 mieszkańców. Ze względu na specyfikę serialu, w miasteczku z reguły panuje zima, chociaż zdarzały się wyjątki, jak np. odcinek Lato ssie pałę, w którym zakończył się rok szkolny, a rozpoczęły wakacje. Lato trwało jednak tylko jeden odcinek, zaś nie było jak dotąd jeszcze odcinka rozgrywającego się wiosną lub jesienią.

Chociaż na pierwszy rzut oka South Park wydaje się być normalnym i spokojnym miasteczkiem, bezustannie dochodzi w nim do dziwnych, niewyjaśnionych lub nadprzyrodzonych zjawisk. W pilotażowym odcinku, Sonda analna Cartmana, zostaje odwiedzone przez Obcych, którzy nawiedzają je regularnie. W późniejszym czasie pojawiły się w nim między innymi zmutowane indyki, zabójcze rybki akwariowe z innych wymiarów i imigranci z przyszłości. Dorośli zamieszkujący miasto – za wyjątkiem Szefa – są z reguły niekompetentni i nie myślą logicznie, zaś w odcinku Segregacja kasiorowa okazuje się, że ich dochody, nie licząc rodziny Tokena Blacka, są niezwykle niskie. Kiedy miasteczko zostaje dotknięte jakąś katastrofą, dorośli są niemalże całkowicie bezradni i nie potrafią rozwiązać problemu, przez co obowiązek ten spada na dzieci. Tym niemniej, dorośli odgrywają znaczącą rolę w utrzymaniu porządku w miasteczku, jak chociażby w odcinku Dziwaczny świat molestowania. Rodzice są również zdolni do stworzenia odnoszących sukcesy organizacji walczących ze „źródłem” zepsucia chłopców, jak chociażby w filmie pełnometrażowym, gdzie Sheila Broflovski zakłada organizację Matki przeciwko Kanadzie protestującą przeciwko filmowi Terrance’a i Phillipa Dupy ognia. Organizacja znalazła posłuch w całych Stanach Zjednoczonych, a jej działania w konsekwencji doprowadziły do wojny z Kanadą.

Topografia Edytuj

Budynki mają tendencję do częstego zmieniania położenia. Z perspektywy pokazywana jest jedynie główna ulica, miasteczko jest jednak większe. Niewykluczone, że reszta znajduje się za górą lub jest to celowy zabieg twórców mający na celu zobrazowanie maleńkości miasteczka.

Miejsca Edytuj

South Park przystanek

Główni bohaterowie na przystanku autobusowym

Więcej z Fandomu

Losowa wiki