FANDOM

South Park Studios.png

Wygląd strony w 2016 roku

South Park Studios – oficjalna strona Miasteczka South Park, umożliwiająca obejrzenie online wszystkich odcinków (za wyjątkiem Super Best Friends, 200 i 201) po angielsku i z hiszpańskim dubbingiem oraz udostępniająca różne powiązane z marką gry, jak również możliwość stworzenia awatara w stylu serialu.

Po premierze każdego nowego odcinka jest on zamieszczany na stronie, jednak ze względu na umowę z Comedy Central tydzień po jego emisji jest tymczasowo usuwany i wraca na stałe po upływie kolejnych trzech tygodni. Ze względu na kontrowersje z przedstawieniem wizerunku Mahometa, ze strony usunięte zostały odcinki Super Best Friends, 200 i 201, chociaż w dalszym ciągu możliwe jest obejrzenie klipów z 200. Spowodowane jest to faktem, że strona należy do koncernu Viacom, właściciela Comedy Central, które zakazało emisji rzeczonych odcinków, obawiając się reakcji ze strony ortodoksyjnych muzułmanów.

Strona lub niektóre jej działy są niedostępne dla poszczególnych krajów. Wielka Brytania i Irlandia, Kanada, Australia, Holandia i Flandria, Szwecja oraz Niemcy posiadają własne jej odpowiedniki i nie mają dostępu do amerykańskiej, zaś osoby z innych krajów nie posiadają dostępu do ich odpowiedników strony. Istnieje również domena southparkstudios.pl, jednak przekierowuje ona do wersji oryginalnej.

12 lipca 2014 roku zapowiedziano, że amerykański koncern Hulu podpisał trzyletnią umowę, na mocy której zyskał wyłączne prawa do streamowania odcinków Miasteczka South Park. Z tego też względu na stronie pojawiły się reklamy platformy, nazwa domeny została zmieniona z southparkstudios.com na southpark.cc.com, a serial został usunięty z katalogu Netfliksa. Chociaż start nowej strony nie obył się bez problemów, zostały one wyeliminowane, a pełne nieocenzurowane odcinki oglądać można zarówno na stronie, jak i na Hulu. Dla widzów spoza Stanów Zjednoczonych odcinki w dalszym ciągu wyświetlane są w „klasycznym” playerze i nie zmieniło się nic poza wyglądem strony. Niektóre kraje, które mogły na stronie oglądać zlokalizowane na swój język, mogą robić to dalej tak jak wcześniej. Dla mieszkańców Stanów Zjednoczonych za darmo dostępnych jest jedynie trzydzieści odcinków, a nowe oglądać można przez miesiąc od momentu ich emisji w telewizji, z kolei dostęp do reszty wymaga opłacenia subskrypcji w usłudze Hulu Plus.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki