FANDOM

Szop i Przyjaciele – grupa superbohaterów założona przez Erica „Szopa” Cartmana, pojawiająca się w odcinkach Szop 2: Historia Mądrego po Szkodzie, Mysterion: Początek i Szop kontra Szop i Przyjaciele. Będzie ona również głównym wątkiem fabuły gry South Park: The Fractured but Whole.

Chociaż członkowie grupy mienią się superbohaterami, tylko dwóch z nich posiada supermoce. Środkiem lokomocji grupy z reguły jest samochód Liane Cartman, nazywany przez Cartmana „szopmobilem”. Siedziba grupy mieści się w piwnicy domu Cartmanów, a jej wyposażenie stanowią różne przedmioty wyposażenia domu, takie jak telewizor i komputer, którym nadano nazwy kojarząca się z Szopem.

Historia Edytuj

Pierwszą misją grupy było uratowanie ludzi z płonącego budynku, jednak została ona powstrzymana przez strażaków. Na miejscu zdarzenia pojawia się Kapitan Mądry po Szkodzie i wyjaśnia strażakom, co robią nie tak, a następnie odchodzi. Strażacy uznają sprawę za rozwiązaną i odjeżdżając, wskutek czego żywcem spłonęło czternaścioro ludzi. Podziw, jakim ludzie darzą Kapitana Mądrego po Szkodzie, denerwuje Szopa, który postanawia siłą zmusić go do przyłączenia się do jego grupy. W tym celu przebiera Buttersa za Courtney Love i preparuje wyzywające zdjęcia z Kapitanem, mogące zaszkodzić jego reputacji.

Po tym, jak Szop pobił Komara i Miętową Jagódkę, grupa przeprowadza głosowanie, podczas którego jej członkowie jednogłośnie opowiadają się za wyrzuceniem z niej Szopa. Po wyrzuceniu z grupy dostaje on szlaban za bicie kolegów i przeklinanie.

Grupa podejmuje próbę pomocy ofiarom wycieku ropy poprzez pieczenie i sprzedaż ciasteczek, czym zyskuje uwagę mediów i zbiera niemałą kwotę na cele charytatywne. Chociaż liderem de facto jest Mysterion, niektórzy członkowie grupy, w tym m.in. Komar, proponują urządzić w tej sprawie głosowanie.

W międzyczasie Cartman zyskuje nowego sprzymierzeńca, uwolnionego przez koncern BP Oil Cthulhu, i skazuje wszystkich członków Szopa i Przyjaciół – za wyjątkiem Miętowej Jagódki – na wygnanie do R’Lyeh. Mysterionowi udaje się uciec z miasta Przedwiecznych poprzez popełnienie samobójstwa, wskutek czego następnego dnia budzi się w świecie rzeczywistym. Pozostałych członków uwalnia Miętowa Jagódka, który – jak się okazuje – posiada supermoce i pokonuje Cthulhu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki